Oplevelser, identitet og netværk

Vendsyssel FF er vært ved VIP-arrangement for Erhverv Hjørring-medlemmer

VIP-arrangement forud for en af Vendsyssel FF’s hjemmekampe.

Skrevet af journalist Claus Dindler for Erhverv Hjørring

Leverandør af sportslige oplevelser og underholdning, pleje af lokalsamfundets identitet og forum for netværk med kommerciel værdi for virksomheder.
Sådan ser Vendsyssel FF i forenklet form sin mission. Og hvordan den føres ud i livet i praksis, kan medlemmerne af Erhverv Hjørring opleve mandag den 25. november, hvor Erhverv Hjørring og Vendsyssel FF inviterer til et VIP-arrangement i forbindelse med kampen på Energi Nord Arena mod OB, topholdet i Nordic Bet Ligaen.
Du kan se programmet for arrangementet og tilmelde dig her.
Invitationen er målrettet beslutningstagere, som ikke i forvejen er sponsorer for Vendsyssel FF.

Lars Glinvad

Erhverv Hjørring har talt med Vendsyssel FF’s direktør, Lars Glinvad, og bedt ham fortælle om klubben set fra et forretningsmæssigst synspunkt.
”Grundlæggende ser vi os selv som en del af underholdningsbranchen. Vi tilbyder oplevelser i konkurrence med biografer, teatre, koncerter, fjernsynet hjemme i stuen og så videre,” siger Lars Glinvad.
”Men vi er også mere end det. Konkurrence-momentet i fodbold udvikler tilhængernes loyalitet – det handler om os-mod-dem – og styrker dermed den lokale identitet. Som borgere i Hjørring og som vendelbo i det hele taget får vi noget at samles om og være stolte af. Dermed bidrager vi til at gøre det attraktivt at bo og leve i Hjørring.”
For Vendsyssel FF som virksomhed er relationen til sponsorerne af helt afgørende betydning.
60 pct. af omsætningen i Vendsyssel FF kommer fra diverse sponsor-indtægter, mens 25 pct. er honorar fra TV-transmissioner, og de sidste 15 pct. kommer fra entre-indtægt, salg af merchandise med mere.
Vendsyssel FF har omkring 150 sponsorer, der fordeler sig i en lang række kategorier.
”Det er vigtigt for os at have en meget bred sponsorflade, for vi må se i øjnene, at vi ikke i vores lokalområde har rigtig store virksomheder med potentiale til sponsorater i million-størrelse,” siger Lars Glinvad.
Det primære udbytte for Vendsyssel FF’s sponsorer er deltagelse i netværket.
”I forbindelse med vores hjemmekampe har vi omkring 300 sponsorer og øvrige gæster samlet til et VIP-arrangement med spisning før kampen. Det er det event, vi inviterer Erhverv Hjørrings medlemmer til at deltage i,” siger Lars Glinvad.
Der er tale om et uformelt netværk, hvor deltagerne kan mødes på kryds og tværs, pleje kontakter eller skabe nye relationer. Men Vendsyssel FF har også et Business Netværk, der er decideret målrettet til at skabe nye kommercielle relationer, samt en Masters Club på topchef-niveau.

Del denne artikel